Jeugdplan – afspraken

Jeugdbeleid:
In dit onderdeel willen we kort de visie van onze club toelichten.
KSK Snaaskerke leidt jonge voetballers op een degelijke en progressieve manier op in functie van een doorstroming naar het eerste elftal. We vinden het belangrijk dat alle jeugdspelers zoveel mogelijk op hun eigen niveau kunnen voetballen.
Doorstroming naar een hogere leeftijdsgroep kan, in afspraak met de betrokken trainers, de sportief coördinator en de algemeen coördinator, dit steeds in functie van de speler.
We vinden het niet enkel belangrijk om te evalueren, maar ook om te evolueren. Dit doen we niet enkel samen onze spelers, trainers en afgevaardigden, maar in de eerste plaats ook met ons bestuur.
We ijveren ervoor om onze jeugdspelers op te leiden in een kindvriendelijke, uitdagende en pedagogisch verantwoorde omgeving, waar plaats is voor SPEL en PLEZIER. Met een aangepaste opleidingsvisie vanuit Voetbal Vlaanderen en een daaraan verbonden leerplan sturen we onze trainers de goede richting uit. Op deze manier leren de kinderen progressief bij. Deze visie steunt op de nieuwe trends in het hedendaagse voetbal en legt de nadruk op het aanleren van de basistechnieken om die vervolgens te verbreden en te verdiepen. Op teamtactisch vlak pleiten we voor een creatieve aanpak, waarbij we de kinderen spelinzicht en probleemoplossend denken aanleren.
Onze volledige jeugdwerking steunt op twee essentiële pijlers: een sportieve pijler en een opvoedkundige. Wat de opvoedkundige pijler betreft, verwijzen wij graag door naar het huishoudelijk reglement, waar we een overzicht geven van de gedragsregels die we van al onze leden verwachten.

 

Onze ouders zijn ‘actieve’ en ‘positieve’ ouders
Voor de wedstrijd:
-Ik toon belangstelling voor de sport die mijn kind beoefent. Ik ga daarom regelmatig
kijken en supporteren.
-Ik vraag mijn kind zich voor de volle 100% in te zetten en moedig hem/haar aan als hij/zij het wat minder zien zitten.
-Ik stimuleer mijn kind om zo veel mogelijk zijn/haar best te doen, zonder daarmee extra druk op te leggen.
-Ik stimuleer mijn kind om zich aan de regels van het voetbal te houden en ik vind, samen met mijn kind, fairplay een belangrijk begrip.
Tijdens de wedstrijd:
-Ik supporter voor mijn kind, maar laat het coachen over aan de trainer.
-Ik gebruik geen schunnige of agressieve woordenschat.
-Ik applaudisseer voor mooie acties voor zowel de eigen ploeg als de tegenstrever.
-Ik moedig mijn kind aan i.p.v. kritiek te geven op de fouten die het maakte.
-Ik respecteer de beslissingen van zowel de trainer als de scheidsrechter.
Na de wedstrijd:
-Ik praat individueel met de coach als ik niet akkoord ga met zijn/haar beslissingen of zijn/haar werkwijze.
-Ik leer mijn kind respect op te brengen voor de prestaties en de fairplay van de
tegenstrever.
-Ik bekijk de inzet van mijn kind i.p.v. het wedstrijdresultaat.

Neem contact op met ons